Optymalizacja wyszukiwania głosowego na dużą skalę: przewodnik dla marketerów korporacyjnych
Optymalizacja wyszukiwania głosowego może być wyzwaniem dla firm dowolnej wielkości, a przedsiębiorstwa potrzebują również strategii, która będzie się skalować. Smartfony stawiają świat na wyciągnięcie ręki. Ludzie mają pytania, na które należy odpowiedzieć, oraz usługi lub produkty, których potrzebują. Wszystkie te rzeczy są w zasięgu jednego wyszukiwania, a teraz widzieliśmy kosmiczne przejście na wyszukiwanie głosowe. Statystycznie głos nie jest czymś, co marketerzy korporacyjni mogą zignorować, ponieważ:
- 33% ludzi w USA używa wyszukiwania głosowego.
- 71% konsumentów preferuje wyszukiwanie głosowe.
Optymalizacja głosu na dużą skalę to coś, co powinna robić każda firma. Dla przedsiębiorstw wyzwaniem jest skala ze względu na bogactwo kontrolowanych przez nie zasobów treści. W tej kolumnie przyjrzymy się konkretnym taktykom i optymalizacjom, które będą wspierać Twoją strategię głosową, w tym znaczniki schematu, badanie słów kluczowych, szybkość witryny, często zadawane pytania, działania Google i inne. Oto, jak rozpocząć optymalizację pod kątem wyszukiwania głosowego, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw.
Optymalizacja głosu 101
Tworzenie wytycznych dotyczących treści i wyszukiwania głosowego
Zespoły marketingowe powinny usiąść z zespołem ds. treści lub wysłać wytyczne określające znaczenie optymalizacji wyszukiwania głosowego, uwzględniając te słowa kluczowe i protokoły w celu zapewnienia optymalizacji.
Przedsiębiorstwa powinny już mieć zarządzanie SEO. Jednak konieczne będzie zrewidowanie istniejącego zarządzania i protokołów wyszukiwania głosowego. W rzeczywistości chcesz dodać całe sekcje, które koncentrują się głównie na głosie.
Czemu?
Twórcy treści i zespoły na pewno popełniają błędy. Od Twoich protokołów zależy znajdowanie problemów z treścią poprzez dokładne sprawdzanie treści. Analiza treści przed jej opublikowaniem powinna już być częścią Twoich procesów.
Jeśli nie, możesz dodać:
- Dokładny przegląd treści przed opublikowaniem.
- Analiza optymalizacji.
- Porównywanie treści do badanych słów kluczowych i pytań.
Wytyczne są kluczowym elementem każdego aspektu marketingu korporacyjnego, ponieważ członkowie zespołu mogą przychodzić i odchodzić tak często.
Przedefiniuj badanie słów kluczowych, aby uwzględnić słowa kluczowe z długiego ogona
Długie słowa kluczowe często mają mniejszą liczbę wyszukiwań i mają mniejszy priorytet dla przedsiębiorstw, które są kierowane na słowa kluczowe o wysokiej wartości i dużym ruchu. Jednak wyszukiwanie głosowe jest naturalne i dłuższe niż tylko jedno- lub dwuwyrazowe frazy.
Twoje strony muszą odpowiadać na pytania (tak jak robią to polecane fragmenty ) i powinny zawierać:
- Jak korzystać z produktu XYZ?
- Ile kosztują produkty XYZ?
- Jak rozwiązać problem XYZ?
- Gdzie?
- Kto?
- Co?
- itp..
Osoby korzystające z wyszukiwarki zadają pytania, a Ty musisz na nie odpowiedzieć. Przedefiniuj proces badania słów kluczowych, aby uwzględnić więcej słów kluczowych z długim ogonem i słów kluczowych z pytaniami. Twórz procesy i procedury dla zespołów SEO – wewnętrznych i zewnętrznych – w celu włączenia pytań do bieżącego procesu tworzenia treści.
Optymalizacja pod kątem szybkości witryny i obsługi urządzeń mobilnych
Wyszukiwanie głosowe pochodzi głównie z urządzeń mobilnych i asystentów. Każde przedsiębiorstwo musi przeprowadzić intensywną optymalizację pod kątem urządzeń mobilnych dzięki:
- Responsywne projekty.
- Szybkie prędkości witryny.
Twój zespół powinien okresowo uruchamiać Google PageSpeed Insights , aby znaleźć problemy spowalniające witrynę i skrócić czas ładowania.
Zoptymalizuj pod kątem wyszukiwania lokalnego, aby wzmocnić biznes
Optymalizacje lokalne i regionalne są ogromne dla firm działających lokalnie. Ponad 50% osób szuka lokalnych firm za pomocą wyszukiwania głosowego. Na przykład:
- Gdzie jest najbliższa stacja metra w mojej okolicy?
- Jakie sklepy spożywcze są otwarte w pobliżu?
- Gdzie jest najbliższa apteka?
Warto przejrzeć wykaz firmy w Google i inne lokalne wykazy. Ogłoszenia powinny zawsze zawierać godziny pracy firmy, krótkie notki i zdjęcia. Pełne wpisy ułatwiają wyszukiwarkom dotarcie do Twojej firmy lub odwiedzenie jej osobiście. Terminy mogą zawierać wyrażenia „w pobliżu mnie” lub mogą być specyficzne, na przykład [producenci samochodów w Detroit.] Jedną z kluczowych wskazówek dla sukcesu przedsiębiorstwa podczas optymalizacji pod kątem lokalnym jest uwzględnienie slangu regionalnego lub obszarowego.
Twoje zespoły badawcze powinny rozumieć lokalny slang i dialekty, których można używać podczas wyszukiwania. Na przykład, [gdzie mogę dostać najlepszy napój gazowany w Bostonie] zmieni się na [gdzie mogę dostać najlepszy pop w Ohio] z powodu regionalnego slangu. Zespoły wewnętrzne powinny pomóc w tworzeniu tych rozróżnień przed wejściem na nowe rynki, aby pomóc zespołom w tworzeniu treści i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek zmaksymalizować lokalny potencjał wyszukiwania głosowego.
Znacznik schematu głównego, aby dodać kontekst treści
Wykorzystanie schematu ma kluczowe znaczenie dla ułatwienia wyszukiwarkom zrozumienia treści witryny przedsiębiorstwa. Przejrzyj i zastosuj wytyczne dotyczące znaczników schematu, aby usprawnić wyszukiwanie głosowe.
Kilka wskazówek, które mogą pomóc w opanowaniu schematu, to:
- Zacznij korzystać z Google Speakable Schema (beta) dla fragmentów tekstu, które najlepiej sprawdzają się w Asystentu Google i wyszukiwaniu głosowym.
- Korzystaj z analiz, aby lepiej zrozumieć słowa kluczowe i wyrażenia używane przez klientów.
- Znajdź wypowiadane fragmenty w nowej i starej treści, aby dodać schemat.
- Pomyśl o swoich treściach w sposób konwersacyjny, aby wzmocnić kontekst.
Znacznik schematu, jeśli jest właściwie używany, może pomóc dodać kontekst do treści w każdej witrynie i zwiększyć potencjał wyszukiwania głosowego.
Dodaj sekcje FAQ do kluczowych stron
Pamiętasz, jak musisz dodawać pytania do badania słów kluczowych? Znalezienie sposobów dodawania pytań do stron bez zakłócania naturalnego przepływu treści może być trudne. Jak możesz to przezwyciężyć? Często Zadawane Pytania. Często zadawane pytania mogą wnieść ogromną wartość do Twoich stron i pomóc w rozpoczęciu ulepszania optymalizacji wyszukiwania głosowego.
Jednym ze sposobów na rozpoczęcie stosowania tego jest:
- Przeprowadź pełny audyt treści na stronach.
- Znajdź strony i blogi, na których możesz odpowiedzieć na pytania.
- Zacznij dodawać często zadawane pytania do najważniejszych stron i stron o największym potencjale.
Ponieważ optymalizujesz wyszukiwanie głosowe, odpowiadanie na pytania w tonie konwersacyjnym ma kluczowe znaczenie.
Rozpocznij przejście na język konwersacyjny
Twórcy treści słyszeli o tonie i spójności od dziesięcioleci. „Mów językiem klienta” często powtarza się w różnych branżach. Jednak w przypadku wyszukiwania głosowego pojawia się zmiana w kierunku konwersacji. Jak się okazuje, duszny „biznesowy ton” nie jest tym, jak większość ludzi korzysta z Asystenta Google czy Amazon Echo.
Musisz upewnić się, że zespoły ds. treści są na pokładzie z tymi zmianami. Szybkie spotkanie w celu wzmocnienia tonów konwersacyjnych i być może aktualizacja briefów wysyłanych do pisarzy może drastycznie pomóc. Doskonałym sposobem na dostosowanie treści do konwersacji jest posiadanie:
- Redaktorzy przeglądają całą zawartość.
- Czytaj zawartość na głos.
Niewielkie zmiany i jeśli możesz dodać wypowiadane słowa i slang, mogą mieć ogromny wpływ na tworzenie bardziej konwersacyjnych treści.
Użyj Akcji Google
Akcje Google mogą być dużym dodatkiem dla każdego, kto próbuje zoptymalizować pod kątem urządzeń z Androidem. Jeśli tworzysz działania dla swoich treści internetowych, musisz użyć uporządkowanych danych. Google ma wiele świetnych samouczków, jak używać akcji do tworzenia:
- Często zadawane pytania.
- Głoska bezdźwięczna.
- Aktualności.
W zależności od rodzaju tworzonej treści, Google zaleca użycie motywu lub wtyczki do dodania w schemacie. Zespoły powinny nauczyć się, jak korzystać z Google Actions, aby prawidłowo optymalizować swoje treści. Akcje pomogą zapewnić, że każdy, kto korzysta z urządzeń z Androidem lub Asystenta Google, będzie mógł łatwo znaleźć Twoje treści. Wyszukiwanie głosowe szybko staje się najczęstszym sposobem wyszukiwania. Chociaż zawsze będą istnieć tradycyjne wyszukiwania typowane na maszynie, przedsiębiorstwa i marketerzy powinni skupić się na możliwościach, jakie oferuje wyszukiwanie głosowe.