Jak wybrać najlepszy motyw WordPress dla SEO?
Dowiedz się, dlaczego przyjazne dla SEO motywy WordPress są ważne dla rankingów wyszukiwania, zobacz, jak wybrać jeden, i odkryj 5 najlepszych motywów dla SEO. Twój motyw WordPress zawiera aurę Twojej marki i pomaga zapewnić dobre wrażenia użytkownika. Ale ludzie często zapominają o aspekcie optymalizacji wyszukiwarek (SEO) .
Motyw WordPress, który nie jest przyjazny dla SEO (lub, co gorsza, jest nadęty i powolny) może być prawdziwą przeszkodą w zaciekłej walce konkurencyjnej o wylądowanie na szczycie stron wyników wyszukiwania (SERP) . A ponieważ wyższe rankingi mogą generować więcej ruchu organicznego, potencjalnych klientów i przychodów — jest to jeden z elementów, który naprawdę chcesz osiągnąć.
Podstawy łatwego w wyszukiwaniu motywu WordPress
Motyw WordPress zbudowany z myślą o optymalizacji pod kątem wyszukiwarek pomaga witrynom osiągać lepsze rankingi w SERP. Zoptymalizowane motywy WordPress zostały stworzone, aby podnieść Twoje wysiłki SEO i zapewnić użytkownikom doskonałe wrażenia. Istnieją tysiące motywów do wyboru dla użytkowników WordPressa i tysiące innych od dostawców zewnętrznych. Większość z tych motywów sprawia, że Twoja witryna WordPress wygląda oszałamiająco, ale spojrzenie pod maską może opowiedzieć inną historię.
Słabe kodowanie, wolne prędkości ładowania i brak obsługi wtyczek mogą kryć się pod piękną fasadą. Wszystkie te wady wpływają na rankingi wyszukiwarek. Gdy masz poważne problemy techniczne z SEO, Google nie będzie ufać Twojej witrynie jako autorytecie branżowemu i prawdopodobnie będziesz miał trudności z dotarciem do pierwszej strony. Z drugiej strony najlepsze motywy WordPress dla SEO są zarówno oszałamiające, jak i zoptymalizowane pod kątem najnowszych technik SEO . Będą mieli:
- Responsywny projekt.
- Czysty kod.
- Duże prędkości ładowania.
I pozwolą Ci bez wysiłku zoptymalizować witrynę WordPress.
Jak wybrać najlepszy motyw WordPress dla SEO?
Jak więc wybrać przyjazny dla SEO motyw WordPress? Powinieneś:
1. Wybierz responsywny motyw
Urządzenia mobilne (z wyłączeniem tabletów) odpowiadają za ponad 54% odsłon stron internetowych na całym świecie. Większość użytkowników smartfonów wyszukuje strony internetowe, produkty i powiązane treści na swoich telefonach. W końcu, kiedy słyszysz o fajnym produkcie, zwykle nie chcesz czekać, aż wrócisz do domu, aby to sprawdzić.
Przyjazne SEO motywy WordPress mają responsywne układy. Responsywna witryna WordPress z łatwością dostosuje się do różnych rozmiarów ekranu na różnych urządzeniach. W ten sposób kupujący mobilni nie są witani przez źle dostosowaną stronę główną e-commerce po kliknięciu. Google preferuje witryny przyjazne dla urządzeń mobilnych i oferuje narzędzie, za pomocą którego możesz sprawdzić, jak radzi sobie Twoja witryna.
2. Wybierz motyw, który obsługuje większość wtyczek
Wtyczki WordPress pomagają odblokować prawdziwy potencjał Twojej witryny dzięki dodatkowym funkcjom zarówno dla użytkowników, jak i właścicieli witryn. Popularnymi wtyczkami są WooCommerce, Jetpack, Akismet i Google Analytics. Możesz także pobrać najlepsze wtyczki SEO , aby ułatwić optymalizację.
Wybrany motyw WordPress powinien obsługiwać popularne wtyczki, zwłaszcza te, z których regularnie korzystasz. W3 Super Cache to przykład wtyczki, która jest zawsze aktywna, ponieważ utrzymuje optymalną szybkość strony. Nie chcesz, żeby się nie powiodło, ponieważ zmieniłeś motywy.
3. Wybierz motyw za pomocą czystego kodu
Twoja witryna składa się z kodów. Jeśli te kody są źle napisane, może to wpłynąć na bezpieczeństwo, szybkość i zasoby witryny. To samo dotyczy motywów WordPress. Najlepsze motywy WordPress dla SEO mają przejrzysty kod, który czyni je bardziej bezpiecznymi i niezawodnymi, z krótszymi przestojami.
Czysty kod i SEO idą w parze. Dzieje się tak, ponieważ czyste motywy kodu WordPress zwiększają szybkość ładowania strony i ranking SEO. Na przykład zoptymalizowany motyw z czystym kodem przyspiesza aktualizacje podstawowych elementów SEO, takich jak tagi meta, tytuł i nagłówek. Pomaga to wyszukiwarkom w:
- Znajdź te tagi szybko.
- Łatwo przeszukuj swoją witrynę.
Aby przeanalizować wybrany motyw WordPress i upewnić się, że zawiera czysty kod zgodny ze standardowymi konwencjami kodowania WordPress, możesz skorzystać z funkcji Theme Check. Wszystko co musisz zrobić to:
- Zainstaluj preferowany motyw na WordPress.
- Zainstaluj i aktywuj wtyczkę Theme Check .
- Przejdź do Wygląd i wybierz z listy opcję Kontrola motywu .
- Kliknij wybrany motyw z menu.
Theme Sniffer był kolejnym narzędziem stworzonym do oceny tematów. Jednak ta wtyczka nie działa. Pamiętaj, że bezpłatne motywy WordPress nie mają najczystszego kodu i mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa, zwłaszcza jeśli programista kopiuje i zmienia kod ze źródła internetowego.
4. Wybierz motyw, który działa w wielu przeglądarkach
Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari i Opera to popularne przeglądarki komputerowe i mobilne, ale jest ich kilka innych. Nie musisz obsługiwać ich wszystkich, ale Twój motyw powinien działać w najpopularniejszych przeglądarkach. Przyjazny SEO motyw WordPress jest przeznaczony dla wszystkich popularnych przeglądarek, dzięki czemu użytkownicy mogą wygodnie czytać i udostępniać Twoje treści, niezależnie od wybranej przeglądarki.
Oprócz obsługi różnych przeglądarek sprawdź zgodność wersji. Nie wszyscy korzystają z najnowszej wersji przeglądarki. Często aktualizacje są opóźnione w zależności od używanego urządzenia lub systemu operacyjnego. W idealnym przypadku Twoja witryna powinna działać bezproblemowo w ostatnich pięciu wersjach najpopularniejszych przeglądarek Windows, iOS, Android i Linux. Możesz użyć narzędzi takich jak PowerMapper , aby sprawdzić kompatybilność przeglądarki. Deweloperzy mogą również ręcznie uruchamiać testy w celu określenia zgodności.
5. Wybierz motyw z wtyczką Kreatora stron
Kreator stron to wtyczka WordPress, która ułatwia tworzenie układu witryny za pomocą funkcji przeciągania i upuszczania. Możesz szybko wybierać spośród gotowych opcji układu oraz przeciągać i upuszczać elementy, aby umieścić je tam, gdzie chcesz. Kreatory stron to doskonała opcja do łatwego tworzenia witryn internetowych, a większość premium motywów WordPress je oferuje. Jeśli prowadzisz agencję marketingu cyfrowego, która współpracuje z wieloma klientami, możesz użyć kreatorów stron do szybkiego skonfigurowania wielu witryn.
Ale twórcy stron mają kilka problemów. Kreatory stron generują dużo kodu i, jak wspomniano wcześniej, rozdęte strony internetowe są powolne. To jest złe dla SEO. Co ważniejsze, gdy tworzysz witrynę internetową za pomocą narzędzia do tworzenia stron, a następnie zmieniasz motywy, układ — a co za tym idzie treść na nim — będzie wymagał kilku edycji. Może to wpłynąć na SEO techniczne i SEO na stronie, więc pamiętaj, aby uwzględnić SEO podczas przebudowy. Wybierz motyw, który ma wbudowaną popularną wtyczkę do tworzenia stron. Lub zainstaluj oddzielną wtyczkę do tworzenia stron, która działa w większości motywów.
6. Wybierz motyw, który szybko się ładuje
Użytkownicy mają bardzo krótki czas skupienia uwagi. Wiele osób opuści witrynę, jeśli załadowanie witryny zajmie więcej niż kilka sekund. Szybkość strony ma kluczowe znaczenie dla SEO. Poprawa szybkości strony przyniosła niesamowite rezultaty. Badanie Deloitte Digital i Google pokazuje, że skrócenie czasu ładowania o 0,1 s doprowadziło do 8% wzrostu konwersji w witrynach e-commerce.
Kuszące jest wybranie motywu w rozsądnej cenie z listą funkcji do prania, takich jak niestandardowe widżety lub czcionki Google. Ale jeśli nie korzystasz z tych funkcji, to po prostu spowalniają Twoją witrynę. Powinieneś wybrać szybki, lekki i konfigurowalny motyw WordPress z tylko potrzebnymi funkcjami. Alternatywnie możesz wybrać motywy zoptymalizowane pod kątem SEO, które pozwalają wyłączyć funkcje, których nie używasz. Skorzystaj z Google Search Console , aby dowiedzieć się, jak szybka jest Twoja witryna i czy nie zwalnia po zainstalowaniu motywu.
7. Wybierz motyw, który jest regularnie aktualizowany
Regularne aktualizacje motywów mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa i poprawek błędów. Nie chcesz, aby motyw WordPress był aktualizowany raz w roku. Programiści korzystają z aktualizacji, aby udostępniać najnowsze poprawki zabezpieczeń, naprawiać błędy, rozwiązywać problemy ze zgodnością z najnowszymi przeglądarkami i wtyczkami oraz czyścić stary kod.
Twoje SEO ma trafić, gdy używasz przestarzałego motywu. Jeśli Twój motyw nie jest zgodny z najnowszą wersją przeglądarki Google Chrome, nie zostanie załadowany. Stracisz potencjalny ruch generowany przez użytkowników Chrome i dasz konkurencji szansę na przeskoczenie Cię. Nieaktualne motywy mogą również mieć ograniczoną funkcjonalność na nowszych urządzeniach i przeglądarkach.
8. Wybierz motyw z dobrymi ocenami
Najłatwiejszym sposobem zidentyfikowania najlepszych motywów WordPress dla SEO jest sprawdzenie recenzji i ocen użytkowników. Nie tylko sprawdzaj recenzje i referencje na oficjalnej stronie motywu — sprawdź również oceny w witrynach zewnętrznych i mediach społecznościowych. Użytkownicy mogą nie zostawiać recenzji skoncentrowanych na SEO, ale często wymieniają takie rzeczy, jak „wolna prędkość ładowania” lub „nieprzyjazny dla urządzeń mobilnych”. Porównaj je z listą kontrolną SEO, aby zrozumieć, jak użyteczny i dobrze zbudowany jest motyw.
Porównaj typowe problemy użytkowników z problemami, które mogą ogólnie wpłynąć na Twoją witrynę, i unikaj tych motywów. Chociaż niewielka liczba skarg związanych z prędkością w morzu pozytywnych recenzji jest w porządku, należy unikać tematów z przeważnie słabymi recenzjami.
Ostatnie przemyślenia: jak wybrać najlepszy motyw WordPress zoptymalizowany pod kątem SEO
Motywy WordPress to świetny sposób na urozmaicenie witryny, ale nie powinny utrudniać działań SEO. Nie pozwól, aby przytłaczająca liczba opcji motywów zniechęciła Cię do szybkiego wybrania jednego i ustalenia. Zamiast tego zachowaj spokój i wybierz zoptymalizowany pod kątem SEO motyw WordPress po przeprowadzeniu badań.